Rezervācijas noteikumi
TŪRISMA LĪGUMA NOSACĪJUMI
3. NOTEIKUMOS IZMANTOTIE TERMINI
Kruīzs – tūrisma brauciens ar speciālu pasažieru kuģi pa noteiktu maršrutu un ar apstāšanos vienā vai vairākās ostās.
Pasažieris – Līgumā norādītais KLIENTS un kopā ar KLIENTU esošās personas, kuras dosies Kruīzā vai ir Kruīza pakalpojuma saņēmējas.
Pārvadātājs – uzņēmums CI Cruises International S.A., kas OPERATORA MSC Crociere S.A vārdā veic Kruīzus.
CTA – SIA Cruiselines Travel Agency- aģentūra, kura ir pilnvarota izplatīt operatora tūrisma pakalpojumus
Operators – Kompleksā tūrisma pakalpojuma organizētājs, kas apvieno un piedāvā pārdošanai vai pārdod ceļotājiem kompleksus tūrisma pakalpojumus tieši vai caur aģentūrām.
4. LĪGUMSLĒDZĒJU SAISTĪBAS
4.1. OPERATORA un CTA tiesības un pienākumi:
4.1.1. CTA sniedz KLIENTAM pilnu informāciju par Kruīzu un to sniegšanas nosacījumiem.
4.1.2. CTA pārliecinās, ka KLIENTAM ir veselības apdrošināšanas polise.
4.1.3. CTA nodrošinā Kruīza pakalpojumu sniegšanu KLIENTAM atbilstoši Līguma noteikumiem.
4.1.4. CTA ir tiesības datus par Pasažieriem izmantot Kruīza nodrošināšanai un KLIENTA informēšanai par CTA pakalpojumiem. Datus nenodot un neatklāt trešajām personām, ja KLIENTS nav atļāvis šādu rīcību vai ja tā rīkoties nepieprasa normatīvie akti;
4.1.5. Operatīvu, ekonomisku vai citu būtisku iemeslu dēļ veikt izmaiņas Kruīza maršrutā. Ja izmaiņas skar Līguma noteikumus, CTA pēc iespējas drīzāk informē par to KLIENTU. Līgumu izmaiņu gadījumā CTA nodrošina KLIENTAM vienu no zemāk norādītajām iespējām:
4.1.5.1. akceptēt izmaiņas;
4.1.5.2. rezervēt no Kruīzu kataloga citu līdzvērtīgu Kruīzu, ja tāds ir pieejams;
4.1.6. OPERATORS drīkst mainīt Kruīzu cenas jebkurā laikā, lai pieļautu izmaiņas:
4.1.6.1. kuģa degvielas izmaksās, kur katra degvielas barela cenas paaugstināšanās (NYMEX indekss) par vienu dolāru paaugstinās Kruīza cenu par 0,33%;
4.1.6.2. nodevās, nodokļos vai maksā, kas tiek pieprasīta par tādiem pakalpojumiem, kā iekāpšanas vai izkāpšanas maksa ostās vai lidostās, kur paketes cenu izmaiņas būs tieši līdzvērtīgas minēto pakalpojumu izmaiņu izmaksās.
4.1.7. OPERATORAM nav tiesības mainīt Kruīza cenu, ja KLIENTS ir veicis pilnu samaksu par Kruīzu vai arī, ja līdz izbraukšanas datumam ir palikušas 35 (trīsdesmit piecas) un mazāk dienas.
4.1.8. OPERATORS saglabā tiesības pēc saviem ieskatiem un/vai jebkura kuģa kapteiņa ieskatiem mainīt klienta izvēlētās kajītes numuru un atrašanās vietu, saglabājot izvēlēto kajītes kategoriju vai nomainot uz augstāku kategoriju.
4.1.9. CTA veiks pienācīgus pasākumus, lai izpildītu KLIENTA prasības mainīt Līguma nosacījumus, taču neuzņemas atbildību par nespēju tās nodrošināt.
4.1.10. OPERATORAM ir tiesības jebkurā laikā atcelt Kruīzu, rakstveidā (ja iespējams) informējot par to KLIENTU, ja vien šai atcelšanai ir būtisks un vērā ņemams pamatojums.
4.1.11. Ja anulēšanas iemesls ir neparasti vai neparedzami apstākļi, kas ir ārpus OPERATORA un CTA kontroles un no kuru radītajām sekām OPERATORS nevarēja izvairīties, pat veicot visus nepieciešamos pasākumus, CTA piedāvās KLIENTAM izmantot norādīto iespēju:
4.1.11.1. piedāvāt rezervēt no kataloga citu Kruīzu, ja tāds ir pieejams;
4.1.12. Ja KLIENTS nav samaksājis pilnu summu par Kruīzu noteiktā datumā, tad CTA ir tiesības bez brīdinājuma atcelt rezervāciju un iekasēt no KLIENTA šo noteikumu 5.4.punktā norādīto anulēšanas maksu.
4.1.13. OPERATORS un Pārvadātājs ir tiesīgs jebkuram Pasažierim pieprasīt uzrādīt medicīnisko izziņu par piemērotību kruīza ceļojumam.
4.1.12. OPERATORS un/vai jebkura Pārvadātāja kuģa kapteinis saglabā tiesības pilnībā pēc saviem ieskatiem atteikt iekāpšanu vai izcelt krastā:
4.1.12.1. Pasažieri, kura ir šķietami vēlā grūtniecības mēnesī;
4.1.12.2. Pasažieri, kuram novērojami jebkuru slimību, tostarp, bet ne tikai, vīrusu, bakteriālo vai gastroenteroloģisko saslimšanu simptomi;
4.1.12.3. Pasažieri, par kuru nav saņemta šo noteikumus 6.8. punktā minētā informācija par nespēju vai palīdzības nepieciešamību, kas saistīta ar Pasažiera īpašajām vajadzībām.
4.1.12.4. Pasažieri, kura rīcība apdraud vai pasliktina, vai ir pamatotas aizdomas, ka tā varētu pasliktināt citu uz kuģa esošo personu ērtības un labu laika pavadīšanu;
4.1.12.5. Pasažieri, kurš jebkādu iemeslu dēļ nav piemērots ceļošanai, kas iespējami var apdraudēt viņa veselību vai drošību, vai viņam varētu tikt liegta atļauja izkāpt krastā jebkurā ostā, vai ar savu klātbūtni viņš padarītu Pārvadātāju atbildīgu par aprūpi, palīdzību vai repatriāciju.
4.1.15. Kuģa kapteinim ir tiesības pēc saviem un/vai kuģa ārsta ieskatiem veselības un drošības apsvērumu dēļ pieprasīt Pasažierim uzturēties kajītē vai pārvest viņu uz citu koju vai kajīti.
4.1.16. Pārvadātāja kuģa esošajam ārstam ir tiesības sniegt pirmo palīdzību un jebkuras zāles, medikamentus vai citas vielas, un/vai pieļaut un/vai ievietot Pasažieri kuģa slimnīcā vai citā līdzīgā iestādē jebkurā ostā ar nosacījumu, ka kuģa ārsts un/vai kapteinis uzskata to par nepieciešamu. Ja Pasažieris atsakās sadarboties saistībā ar šādu ārstēšanu, viņu var izsēdināt krastā jebkurā ostā.
4.1.17. OPERATORS un/vai Pārvadātājs, un/vai veselības aprūpes iestādes jebkurā ostā ir tiesīgas veikt sabiedrības veselības aptauju iztaujājot Pasažieri.
4.2. CTA UN OPERATORA ATBILDĪBA
4.2.1. OPERATORS ir atbildīgs, lai Kruīzs tiktu nodrošināts atbilstoši Līgumam, izņemot gadījumus, ja Līguma neizpildē vai nepienācīgā izpildē nav vainojams OPERATORS vai pakalpojumu, kas veido daļu no Kruīza, sniedzējs un Līgums netiek pildīts:
4.2.1.1. pasažiera vainas dēļ;
4.2.1.2. trešās personas neparedzamas vai nenovēršamas rīcības vai kļūmes dēļ, kas nav saistīta ar jebkādu Līgumā noteikto pakalpojumu nodrošināšanu;
4.2.1.3. neparastu vai nenovēršamu apstākļu dēļ, kas ir ārpus OPERATORA un/vai cita pakalpojumu, kas veido daļu no Kruīza, sniedzēja kontroles, no kuru sekām nebija iespējams izvairīties, pat veicot visus nepieciešamos pasākumus, tostarp (bet ne tikai) nepārvaramas varas gadījumā;
4.2.1.4. gadījums, kuru OPERATORS un/vai jebkurš pakalpojumu, kas veido daļu no Kruīza, sniedzējs nevarēja paredzēt vai novērst, veicot visus nepieciešamos pasākumus.
4.2.2. OPERATORS/CTA nav atbildīgi, ja KLIENTAM maršrutā paredzētās valsts vēstniecībā vai citā attiecīgā institūcijā tiek atteikts izsniegt iebraukšanas vīzu, un tā rezultātā viņš nevar doties Kruīzā;
4.2.3. OPERATORS nav atbildīgs, ja KLIENTS no OPERATORA neatkarīgu apstākļu dēļ netiek ielaists kādā valstī un nevar turpināt kruīzu;
4.2.4. OPERATORS nav atbildīgs par varbūtējiem transporta kavējumiem (lidmašīnas vai prāmja kavēšanās, sastrēgums uz autoceļa, ceļu remonts, streiks u.tml.) Kruīza laikā, maršruta izmaiņām administratīvo iestāžu prasību dēļ, negadījumiem, kas saistīti ar KLIENTA gūtajām traumām (veselības traucējumiem vai dzīvības zaudēšanu) vai ja KLIENTS nozaudējis mantu vai viņam tā nozagta vai sabojāta.
4.2.5. OPERATORS vai Pārvadātājs neatbild par medicīniskās aprūpes kvalitāti piestātnes ostā vai vietā, kurā KLIENTS ir izsēdināts krastā. Medicīniskās iekārtas un standarti dažādās ostās atšķiras. OPERATORS vai Pārvadātājs nepārstāv vai nesniedz garantijas par krastā sniegto medicīnisko pakalpojumu līmeni.
4.2.6. Pārvadātājs vai ārsts nav atbildīgs par nespēju atrisināt jebkuru KLIENTA medicīnisko problēmu. Kuģa ārsts nav specializējies visās jomās, un kuģa medicīnas centrs nav aprīkots tādā līmenī kā uz sauszemes esošās slimnīcas. Kuģis pārvadā medicīniskos materiālus un iekārtas atbilstoši tā karoga valsts prasībām, lai atrisinātu nenozīmīgas veselības problēmas.
4.2.7. Uz Pārvadātāju attiecas faktiskā Pārvadātāja transportēšanas noteikumi, kas var ierobežot vai izslēgt atbildību.
4.2.8. Šī Līguma ietvaros attiecāma 1974. gada Atēnu konvencija (turpmāk tekstā – Atēnu konvencija), kas grozīta 1976. gadā, reglamentē Pasažieru un viņu bagāžas pārvadājumus pa jūru.
4.2.9. OPERATORA atbildība nepārsniegs Pārvadātāja atbildību saskaņā ar tā transportēšanas noteikumiem un/vai piemērojamajām vai iekļautajām konvencijām.
4.2.10. OPERATORS nemaksās Pasažierim par prasībām, kas izriet no zaudējumiem vai bojājumiem, ko tieši vai netieši radījuši apstākļi, kuros Līguma izpildi un/vai savlaicīgu izpildi kavē karš, kara draudi, sacelšanās, pilsoņu konflikts, konflikts sakarā ar OPERATORA darbību starp OPERATORA un tā darbiniekiem vai citām personām, teroristu darbības vai terorisma draudi, nespēja piegādāt elektroenerģiju, veselības vai epidēmijas draudi, dabas vai kodolkatastrofas, nelabvēlīgi laika apstākļi vai nelabvēlīgas valstis kuģošanai, Pasažiera pašnāvība vai pašnāvības mēģinājums, Pasažiera tīša sevis pakļaušana nevajadzīgām briesmām (izņemot mēģinājumi glābt cilvēku dzīvības) vai sekas, kuras radījusi dalība nevajadzīgās un bīstamās darbībās, un citi līdzīgi apstākļi, kas ir ārpus OPERATORA kontroles.
4.2.11. Ne OPERATORS, ne CTA nebūs atbildīgi par Pasažieri attiecībā uz jebkuru šo minēto noteikumu pārkāpumu vai neievērošanu no Pasažiera puses.
4.2.12. Ja Pasažierim ir atteikta iekāpšana tā veselības stāvokļa dēļ un/vai saistībā ar tā piemērotību ceļošanai, tad ne OPERATORS, , ne CTA neuzņemas atbildību par Pasažieri.
4.2.13. OPERATORS vai Pārvadātājs neuzņemas atbildību par jebkādiem Pasažierim radītiem zaudējumiem, izdevumiem vai kompensāciju, ja Pasažieris pēc kuģa kapteiņa norādījumiem ir izsēdināts krastā jebkurā ostā, pie nosacījuma, ja Pasažieris atteicies sadarboties saistībā ar kuģa ārsta ieteikto ārstēšanu.
4.2.14. Ne OPERATORS, ne CTA nekādos apstākļos nebūs atbildīgs par jebkādiem zaudējumiem vai gaidāmajiem peļņas, ieņēmumu, lietošanas, līguma vai citu iespēju zaudējumiem, ne par citiem līdzīgiem izrietošajiem vai netiešajiem zaudējumiem vai bojājumiem, kas ir pretrunā ar šiem noteikumiem.
4.2.15. CTA nav atbildīgs par jebkurām izmaiņām kruīzā, kuras tiek veiktas pēc Operatora iniciatīvas un uz kuriem CTA nevar ietekmēt. Šajā gadījumā CTA apņemas savlaicīgi paziņot Klientam par izmaiņām kruīzā un piedāvāt Klientam alternatīvo variantu, izejot no Operatora piedāvājuma.
4.3 KLIENTA tiesības un pienākumi:
4.3.1. KLIENTS apņemas pildīt šī Līguma prasības un noteikumus un veikt apmaksu par Kruīzu noteiktajos termiņos.
4.3.2. KLIENTS apliecina, ka ir informēts par izmaiņām, kas iespējamas Kruīza programmā šajā Līgumā atrunātajos ietvaros un piekrīt tiem bez papildus PUŠU rakstiskas vienošanās.
4.3.3. KLIENTS apstiprina, ka visas personas, kas tiek minētas Līgumā, piekrīt uzņemties Līguma noteikumos minētās saistības un ka ir pilnvarots piekrist šiem Līguma noteikumiem visu Līgumā minēto personu vārdā.
4.3.4. KLIENTAM ir pienākums ierasties CTA norādītajā izbraukšanas laikā un vietā, kā arī rūpēties par ar viņu kopā esošo personu ierašanos, stingri ievērot kuģa un citu pakalpojumu izmantošanas noteikumus, kā arī Kruīza laikā ievērot maršrutā iekļauto valstu normatīvos aktus un vispārējās uzvedības normas.
4.3.5. Ja izbraukšanas datumā KLIENTS laikus neierodas uz attiecīgo transporta līdzekli vai kādā citā veidā savas vainas dēļ neizmanto Līgumā paredzētos pakalpojumus, viņam nav tiesību pieprasīt kompensāciju par neizmantotiem pakalpojumiem.
4.3.6. KLIENTS apliecina, ka viņa un citu Līgumā norādīto personu rīcībā ir pases, kas ir derīgas visu Kruīza norises laiku, kā arī sešus mēnešus pēc atgriešanās datuma, kā arī ir vai tiks noformētas ceļošanai nepieciešamās vīzas. KLIENTS pats precizē atsevišķu valstu īpašos nosacījumus dokumentu izsniegšanā, kā arī veic darbības to saņemšanai (piemēram, atsevišķu paraugu pases ceļojumam uz ASV).
4.3.7. Ja Kruīza norises laikā KLIENTAM rodas sūdzības vai pretenzijas, par tām nekavējoties jāinformē Kruīza kuģa atbildīgais personāls. Ja Kruīza personāls nespēj atrisināt problēmu, tad KLIENTS par to rakstveidā informē CTA, iesniedzot iesniegumu 10 (desmit) dienu laikā pēc Kruīza noslēguma. Ja norādītajā laikā Pasažieris neziņo par sūdzību, CTA negarantē spēju to atrisināt.
4.3.8. KLIENTS apņemas veikt savu un citu šajā Līgumā minēto personu veselības apdrošināšanu, kas iekļauj medicīnisko aprūpi un repatriāciju. Gadījumā, ja KLIENTS atsakās apdrošināties ar CTA starpniecību, tas uzņemas visu atbildību par sekām, kas var rasties sakarā ar apdrošināšanas neveikšanu.
4.3.9. KLIENTA pienākums un atbildība ir vērsties pēc medicīniskās palīdzības, ja tā nepieciešama Kruīza laikā. Medicīniskie pakalpojumi uz klāja tiks sniegti par atsevišķu samaksu.
4.3.10. KLIENTS var veikt izmaiņas Līgumā saskaņā ar OPERATORA oficiāliem noteikumiem. KLIENTAM ir jāsedz visas papildus izmaksas, kas saistītas ar šo izmaiņu veikšanu, kā arī administrēšanas maksa 30 (trīsdesmit) eiro apmērā par personu par katru grozījumu.
4.3.11. KLIENTAM ir tiesības veikt Līguma anulēšanu pēc savas iniciatīvas saskaņā ar OPERATORA oficiāliem noteikumiem. Šādā Līguma anulēšanas gadījumā Klients maksā anulēšanas maksu saskaņā ar Līguma 5.4. punktu, kā arī administrēšanas maksu 30 (trīsdesmit) eiro apmērā par personu.
4.3.12. KLIENTAM ir tiesības lauzt Līgumu un atgūt iemaksāto naudu, ja Kruīza kopējās cenas palielinājums, ko noteicis OPERATORS un kuru iemesli minēti šo noteikumu 4.1.6.punktā, pārsniedz vairāk nekā 10% (desmit procentu) no Līguma summas.
4.4. PASAŽIERA ATBILDĪBA
4.4.1. Pasažierim ir pienākums, atrodoties uz kuģa, pakļauties kuģa kapteiņa vai deleģēto amatpersonu likumīgajām prasībām, drošības vai citu likumīgu iemeslu dēļ ļaut tiem (kopā ar citiem komandas locekļiem) pārmeklēt jebkuru Pasažieri, viņu kajītes, bagāžu un personīgās mantas.
4.4.2. Pasažieris piekrīt šo noteikumu 4.4.1. punktā minēto pārmeklējumu veikšanai.
4.4.3. Pirms Kruīza Pasažieriem ir jāsaņem visas nepieciešamās medicīniskās potes, un viņu īpašumā jābūt visām biļetēm, derīgām pasēm, vīzām, medicīniskajām kartēm un cita veida dokumentiem, kas nepieciešami plānotajās piestātnes ostās un izkāpšanai krastā.
4.4.4. Katrs Pasažieris ir atbildīgs, ka viņa veselības stāvoklis ir piemērots ceļošanai.
4.4.5. Neviens Pasažieris nedrīkst ienest kuģī bīstamas preces vai priekšmetus, kā arī jebkādus dzīvniekus.
4.4.6. Pasažiera uzvedība nedrīkst traucēt citu Kruīza pasažieru drošībai, mieram un labai laika pavadīšanai.
4.4.7. Bez OPERATORA rakstveida atļaujas Pasažieri uz kuģa klāja nedrīkst uznest dzīvniekus, ieročus, munīciju, sprāgstvielas vai uzliesmojošas, indīgas vai bīstamas vielas.
4.4.8. Pasažieri būs atbildīgi par jebkādiem OPERATORAM un/vai Pārvadātājam, un/vai pakalpojumu, kas veido daļu no Kruīza, sniedzējiem radītajiem zaudējumiem, kas izriet no Pasažiera nespējas pildīt savas saistības. Pasažieri būs atbildīgi arī par visiem zaudējumiem, bojājumiem, kas radīti kuģim, tā aprīkojumam vai iekārtām, par ievainojumiem vai zaudējumiem, kas nodarīti citiem Pasažieriem un trešām personām. Pasažierim tiek piemērotas visas soda naudas, maksājumi un izdevumi, kas uz viņu attiecas un kuru apmaksu var pieprasīt no OPERATORA, Pārvadātāja vai pakalpojumu sniedzēja.
5. NORĒĶINU KĀRTĪBA un NAUDAS ATMAKSAS NOTEIKUMI
5. 1. KLIENTS par katru personu, kas dosies Kruīzā un kura norādīta Līgumā, Kruīza rezervācijas brīdī veic Avansa maksājumu līgumā noteiktajā apmērā no Kruīza cenas.
5. 2. KLIENTS samaksā pilnu Līguma summu ne vēlāk kā līgumā noteiktajā termiņā pirms došanās Kruīzā.
5. 3. Ja rezervācijas pieteikums ir izdarīts tuvu izbraukšanas datumam (1-3 mēneši atkarībā no kruīza operatora noteikumiem), tad rezervācijas veikšanas brīdī KLIENTS iemaksā pilnu summu.
5. 4. Visas anulācijas un izmaiņas, kas notiek pēc KLIENTA prasībām, tiek pieprasīti OPERATORAM un būs veikti saskaņā ar OPERATORA oficiāliem noteikumiem, ar kuriem KLIENTS bija iepazināts pirms OPERATORA pakaplojuma izmantošanas. CTA piemēro paplidus administrēšanas maksu 30 (trīsdesmit) eiro apmērā par personu.
OPERATORA oficiālie noteikumi:
5. 5. Pēc KLIENTA rakstiska pieteikuma saņemšanas, kurā KLIENTS izteic vēlmi atteikties no visiem vai daļas iepriekš pasūtītajiem, daļēji vai pilnīgi apmaksātajiem pakalpojumiem, CTA atgriež KLIENTAM saņemto naudas summu, atskaitot ieturējumu, kura aprēķināšana notiek pēc OPERATORA noteikumeim.
5. 6. Līguma anulēšanas gadījumā KLIENTS iesniedz CTA rakstisku iesniegumu un atgriež visus ceļošanas dokumentus (t.sk. izdotās biļetes, apstiprinājuma rēķinu).
5. 7. Aviobiļetes nav maināmas un aviobiļetes summa nav atgriežama. Aviobiļetēm var veikt izmaiņas tikai tad, ja tās bija nopirktas attiecīgajā klasē, kas ļauj veikt izmaiņas.
5. 8. Papildus pakalpojumi, kas ietvēr izmitināšanu, transferus vai apdrošināšanu, pēc KLIENTA prasībam var tikt mainīti vai atcelti ja līguma pilna apmaksa pēc termiņiem p.5.3. vēl nebija veikta.
5. 9. Vīzas ir neatgriežāmais pakalpojums. CTA un Operators nav atbildīgi par vīzas noformēšanas procesu un rezultātu.
6. VESELĪBAS STĀVOKLIS UN PIEMĒROTĪBA CEĻOŠANAI
6.1. KLIENTS garantē, ka viņš ir pietiekami vesels, lai ceļotu ar kuģi, un ka viņa uzvedība vai veselības stāvoklis nemazinās kuģa un/vai citu pasažieru drošību vai ērtības.
6.2. Jebkuram KLIENTAM, kas atrodas tādā stāvoklī, kas var ietekmēt piemērotību ceļošanai, pirms Kruīza rezervācijas veikšanas ir jāiesniedz ārsta zīme.
6.3. Grūtniecēm jebkurā grūtniecības laikā pirms ceļošanas ieteicams konsultēties ar ārstu.
6.4. Pārvadātājs nenodrošina uz Kruīzu kuģu klāja bērnu dzemdēšanai atbilstošu medicīnisko aprīkojumu. CTA nepieņemt rezervāciju un Pārvadātājs neved pasažieres, kuru grūtniecības laiks līdz Kruīza beigām būs 24 (divdesmit četras) nedēļas vai ilgāks.
6.5. Pasažierēm, kuru grūtniecības laiks iekāpšanas brīdī nepārsniedz 24 (divdesmit četras) nedēļas, ir jāsaņem ārsta zīme, kas apstiprina viņu piemērotību ceļošanai.
6.6. Gadījumos, ja Līgums ir noslēgts ar Pasažieri, kura rezervācijas veikšanas brīdī nezināja un nevarēja zināt, ka ir iestājusies grūtniecība, OPERATORS Līguma laušanas gadījumā par šo Pasažieri atlīdzinās pilnu Kruīza cenu, kamēr šāda atcelšana ir saprātīgi īstenojama, līdz ar ko ne OPERATORAM, ne CTA nebūs turpmāka atbildība par Pasažieri.
6.7. Lai garantētu drošību un ērtības visiem nespēcīgiem, neveseliem Pasažieriem, Pasažieriem ar ierobežotām kustības spējām vai invalīdiem, ir svarīgi rezervācijas veikšanas laikā iesniegt Aģentam pilnu informāciju.
6.8. Pasažieriem ar fizisku vai garīgu invaliditāti, kam nepieciešama īpaša ārstēšana vai palīdzība (tostarp personām invalīdu braucamkrēslos) pirms rezervācijas veikšanas ir rakstveidā jāinformē CTA par invaliditātes veidu, jebkādām medicīniskām iekārtām, ko paredzēts novietot uz klāja, un/vai īpašu medicīnisko un cita veida palīdzību, kas viņiem var būt nepieciešama. Šādiem Pasažieriem var būt nepieciešami ceļojuma pavadoņi, kuri ir piemēroti un spējīgi tiem palīdzēt.
6.9. Katram Pasažierim, kurš ir piesaistīts invalīdu braucamkrēslam, kruīza laikā ir jālieto standarta izmēra saliekamais braucamkrēsls, un ir jābūt ceļošanas pavadonim, kurš ir piemērots un spējīgs viņam palīdzēt.
6.10. Fiziski vāji Pasažieri vai Pasažieri ar invalīdu braucamkrēsliem vai ierobežotām kustību spējām var nebūt spējīgi doties krastā ostās, kurās kuģis noenkurojas. Šo ostu saraksts ir pieejams pie CTA pēc rakstveida pieprasījuma.
6.11. Pasažieris apņemas sniegt precīzu informāciju par jebkuras slimības simptomiem, tostarp, bet ne tikai, par gremošanas sistēmas slimībām, ja OPERATORS un/vai Pārvadātājs, un/vai veselības aprūpes iestādes jebkurā ostā veic sabiedrības veselības aptauju. Pasažiera atteikšanās aizpildīt aptaujas lapu var būt par pamatu iekāpšanas atteikumam.
6.12. Ja Pasažieris brauciena laikā uz Kruīza kuģa saslimst ar vīrusu vai bakteriālām slimībām, tad veselības un drošības apsvērumu dēļ, Pasažieris uzturas kajītē, ja šādu rīcību pieprasa kuģa ārsts.
6.13. Pasažieriem tiek atgādināts, ka daži pārtikas produkti atsevišķiem cilvēkiem var izraisīt alerģiju dažu sastāvdaļu nepanesamības dēļ. Ja Pasažieris sirgst ar jebkādām zināmām alerģijām vai jebkāda pārtikas produkta nepanesamību, viņam ir pienākums par to ziņot ēdamzāles pavadonim uzreiz pēc uzkāpšanas uz klāja.
6.14. Bērniem vecumā no 3 līdz 12 mēnešiem pirms rezervācijas veikšanas ieteicama konsultācija ar ārstu.
7. LĪGUMA DARBĪBA
7.1. Līgums stājas spēkā, kad veikts Avansa maksājums vai samaksāta pilna Līguma summa par Kruīzu un izdots apstiprinājuma rēķins no CTA.
7.2. Noslēdzot šo Līgumu KLIENTS apliecina, ka:
7.2.1. ir devis piekrišanu personas datu, kuri minēti šī Līguma 1.punktā, apstrādei;
7.2.2. ir iepazinies ar šī Līguma noteikumiem, tie ir tikuši PUŠU starpā pienācīgi apspriesti un PUSES tos atzinušas par pamatotiem un abām PUSĒM pieņemamiem;
7.2.3. ir saņēmis visu nepieciešamo informāciju par Kruīzu un gadījumā, ja rodas neskaidrības, apņemas vērsties pie CTA, lai savlaicīgi noskaidrotu visus nepieciešamos jautājumus veiksmīgai Kruīza norisei.
7.3. Šis Līgums pilnībā apliecina līgumslēdzēju PUŠU vienošanos un aizstāj jebkādas PUŠU norunas, solījumus vai vienošanās pirms Līguma.
7.4. Līgums var tikt grozīts un papildināts tikai abām PUSĒM vienojoties rakstveidā. Papildinājumi un grozījumi, kā arī citi dokumenti, kas attiecas uz šo Līgumu, ir šī Līguma neatņemamas sastāvdaļas.
7.5. Visas domstarpības, kas rodas Līguma izpildes gaitā, tiek atrisinātas PUSĒM vienojoties, bet ja šādu vienošanos panākt nav izdevies, tad jebkurai līgumslēdzējai PUSEI ir tiesības nodot strīdu izskatīšanai tiesā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā saskaņā ar Latvijas Republikā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem. Visi pārējie šajā Līgumā neatrunātie jautājumi, kā arī PUŠU attiecības, kas netika paredzētas šajā Līgumā, regulējamas saskaņā ar Latvijas Republikā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.
7.6. Līgums sastādīts latviešu valodā divos eksemplāros, pa vienam katrai līgumslēdzējai PUSEI ar vienādu juridisku spēku.